M5 na hamowni

1988-1995 | silniki: S38B36, S38B38
Majkel_
Posty: 36
Rejestracja: wt gru 28, 2010 19:45
Lokalizacja: Szczecin

Re: M5 na hamowni

Post autor: Majkel_ » pt mar 09, 2012 21:25

udało mi sie dzisiaj moją shamować wykres poniżej
widzę, że na tle innych wykresów mój pomiar wypada dobrze
pytanie: szukać serii? czy po tylu latach "ten typ tak ma

edit
coś wykres nie chce się wkleić podaje link
http://imageshack.us/photo/my-images/845/26092916.jpg/

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: M5 na hamowni

Post autor: Venom » pt mar 09, 2012 22:25

Wg mnie masz super wynik, na obciążeniowej wyszłoby pewnie coś w okolicy 340 PS.
Polecam postudiować mój wątek
viewtopic.php?t=786&postdays=0&postorder=asc&start=30
tam jest trochę o pomiarach mocy.

Gregor///
Posty: 178
Rejestracja: śr gru 28, 2011 15:54
Auto: BMW
Lokalizacja: Pl/Nl

Re: M5 na hamowni

Post autor: Gregor/// » pn kwie 02, 2012 19:33

Dzis bylem z hamowac moja emke z ciekawosci i jestem zadowoly przytym przebiegu co ma okolo 340 tys km i wyplula 324,9 kucy i 375 Nm to jest dobry wynik .A tu wykresik.


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: M5 na hamowni

Post autor: Venom » pn kwie 02, 2012 19:44

Szkoda, że ie byłeś na hamownii MAHA, najbliżej Ciebie chyba jest w Gliwicach. Wtedy możnaby porównać jakoś wyniki.

kris///
Posty: 285
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 18:25
Lokalizacja: Londyn/Zabrze

Re: M5 na hamowni

Post autor: kris/// » ndz kwie 08, 2012 21:43

Venom pisze:Szkoda, że ie byłeś na hamownii MAHA, najbliżej Ciebie chyba jest w Gliwicach. Wtedy możnaby porównać jakoś wyniki.
A czemu okurat Maha?Mielismy jechac na pomiar na 2 mki ale niestety rozkopali uliczke a byla slepa i niedalo rady wyjechac , chcielismy bezposrednio porownac 2 mki na tej samej hamowni.

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: M5 na hamowni

Post autor: Venom » ndz kwie 08, 2012 22:02

Po prostu na MAHA wychodzą jakieś sensowne wyniki i podaje też moc na kołach oraz moc strat. Ten Dynosoft nic nie pokazuje więc trudno cokolwiek porównać. Możliwe, że z Gregorem wybierzemy się jeszcze na MAHA :)

Mfunf
Posty: 46
Rejestracja: pt sty 11, 2008 15:42
Lokalizacja: Chicago

Re: M5 na hamowni

Post autor: Mfunf » sob maja 19, 2012 10:28

Ja rowniez bawilem sie z moja na hamowni dynojet. Miala wtedy przelatane jakies 340k km. tylko z powerchip pozatym fabryka i ku mojemu a tym bardzej zaskoczeniu operatrow suka;) wykrecila 274 na kola co bylo odpowiednikiem i zarazem szokiem dla gosci z e46 M3 ktorzy byli tez tego dnia na dyno.
Nastepny raz byl juz bez katalikow + eisenmann i tu znow nas zaskoczyla i dala z siebie 282 (dokladnie ta sama temp. powietrza)
'93 DaytonaViolett B36 360tys km

Gregor///
Posty: 178
Rejestracja: śr gru 28, 2011 15:54
Auto: BMW
Lokalizacja: Pl/Nl

Re: M5 na hamowni

Post autor: Gregor/// » sob maja 19, 2012 17:07

Mnie tez by zaskoczylo ze tyle wyplula. Ja i tak jeszcze chce zrobic kolejny pomiar mocy bo umnie okazalo sie ze mam swiece do wymiany inne rzeczy , no i zobaczymy ile wypluje :):) na serie nie licze ale i tak bede szczesliwy wyniku :)

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: M5 na hamowni

Post autor: Venom » sob maja 19, 2012 22:16

Kris, ale mocy na kołach niestety też nie ma co porównywać, bużo zależy od sposobu pomiaru = od użytego sprzętu. Moja B38 mierzona na obciążeniowej hamowni MAHA LPS3000 wypluła na przykład 262 PS na kołach i nie wierzę, że seryjne B36 wypluło by na tej hamowni tyle. Za to na DynoJet widziałem dużo wyższe wartości uzyskiwane przez B38.

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: M5 na hamowni

Post autor: Dino444 » sob maja 19, 2012 23:13

To może niech ktoś napisze na jaką hamownię trzeba pojechać żeby uzyskać realny wynik, który nie zostawi żadnych wątpliwości co do tego ile zostalo z tych 340-tu koni w przypadku E34 S38. Bo co hamownia to inny wynik.

A może są jakieś ustawienia które możnaby zasugerować osobie obsługującej hamownie np. osobno dla e34, e36 itp.

Dzięki temu nie byłoby pózniej bicia piany że wynik nie realny bo warunki nie takie czy też parametry nie są takie jak powinny.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

Mfunf
Posty: 46
Rejestracja: pt sty 11, 2008 15:42
Lokalizacja: Chicago

Re: M5 na hamowni

Post autor: Mfunf » ndz maja 20, 2012 00:59

Venom pisze:Kris, ale mocy na kołach niestety też nie ma co porównywać, bużo zależy od sposobu pomiaru = od użytego sprzętu. Moja B38 mierzona na obciążeniowej hamowni MAHA LPS3000 wypluła na przykład 262 PS na kołach i nie wierzę, że seryjne B36 wypluło by na tej hamowni tyle. Za to na DynoJet widziałem dużo wyższe wartości uzyskiwane przez B38.
To jak wytlumaczymy 3 e46 M3 z nie wielkim przebiegiem z podobna moca 275 278 280 Czyzby ich silniki byly do kitu
'93 DaytonaViolett B36 360tys km

Gregor///
Posty: 178
Rejestracja: śr gru 28, 2011 15:54
Auto: BMW
Lokalizacja: Pl/Nl

Re: M5 na hamowni

Post autor: Gregor/// » ndz maja 20, 2012 10:56

Moim zdaniem na dobry wynik z hamowni zalezy od kilku czynnikow takich jak przynajmiej 3 proby (dobrze rozgrzane opony) , temp. no i od wlasciciela hamowni to jest moje zdanie

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: M5 na hamowni

Post autor: Dino444 » ndz maja 20, 2012 12:33

Gregor/// pisze:Moim zdaniem na dobry wynik z hamowni zalezy od kilku czynnikow takich jak przynajmiej 3 proby (dobrze rozgrzane opony) , temp. no i od wlasciciela hamowni to jest moje zdanie
A po co ci rozgrzane opony na hamowni??
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

Gregor///
Posty: 178
Rejestracja: śr gru 28, 2011 15:54
Auto: BMW
Lokalizacja: Pl/Nl

Re: M5 na hamowni

Post autor: Gregor/// » ndz maja 20, 2012 14:32

Dino444 pisze:
Gregor/// pisze:Moim zdaniem na dobry wynik z hamowni zalezy od kilku czynnikow takich jak przynajmiej 3 proby (dobrze rozgrzane opony) , temp. no i od wlasciciela hamowni to jest moje zdanie
A po co ci rozgrzane opony na hamowni??
Jest w tedy lepsza przyczepnosc opony do rolki

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: M5 na hamowni

Post autor: Dino444 » ndz maja 20, 2012 15:19

Gregor/// pisze:Dino444 napisał/a:
Gregor/// napisał/a:
Moim zdaniem na dobry wynik z hamowni zalezy od kilku czynnikow takich jak przynajmiej 3 proby (dobrze rozgrzane opony) , temp. no i od wlasciciela hamowni to jest moje zdanie



A po co ci rozgrzane opony na hamowni??


Jest w tedy lepsza przyczepnosc opony do rolki
No tak ale jest to stopniowe rozpędzanie auta na rolkach od pierwszego do czwartego biegu i dopiero na czwartym nastepuje pomiar. Tak przynajmniej odbywało sie to u mnie podczas każdego pomiaru. Więc nie widzę tam za bardzo miejsca na jakikolwiek uślizg. Dlatego zapytałem.

Ale może macie inną hamownie.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

ODPOWIEDZ